måndag 15 oktober 2012

Mys och choklad

Jag har tillbringat en långhelg i Stockholm. Jag sitter här och funderar på varför jag är ännu tröttare efter semestern än innan. Kanske för att helgen var ganska intensiv. Jag har...
 
  • Åkt tåg och funderat.
  • Strosat på IKEA i Kungens kurva och shoppat loss på Delicatos outlet.
  • Umgåtts med några av världens coolaste syskonbarn och diskuterat barnuppfostran med deras föräldrar.
  • Varit på fest för en pigg 50-åring - den första skolan jag jobbade på: 3-rätters middag och dans.
  • Träffat bästaste J för en snabb brunch och tillsammans med henne besökt den största barnsecondhand jag någonsin sett.
  • Ätit vad jag tror kan ha varit världens godaste kardemummabulle på Gateaux.
  • Ägnat en förmiddag åt Chokladfestivalen på Nordiska muséet. Årets trend? Lakrits.
  • Haft en mysig tjejkväll fylld med god mat, massor av prat, skratt, skvaller och gamla foton.
  • Tagit en tur på Hem & Villamässan.
På väg till fredagskvällens fest.
Tre funderingar efter helgen:
  1. Varför pratar vi i Sverige om treårstrots, medan det i USA kallas "terrible twos"?
  2. Varje stad borde ha en secondhand-butik där man kan sälja vidare sina barnkläder och få viss provision. Ryktet säger att en av de bästa ligger i Nynäshamn. Läs här om hur den fungerar.
  3. Varför innefattar alla mina aktiviteter något ätbart?? Och är det en slump att det mest rör sig om choklad?

4 kommentarer:

  1. Å, vad mysigt det låter med Stockholm och choklad och allting och vad sjukt snygg du är!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt med lite egentid ibland. Och tack för komplimangen:)

      Radera
  2. Av. Und. Sjuk. Puss. Linda frisör?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skulle DU vara avundsjuk på OSS? Hmm. Nej, det var faktiskt jag som fixade frisyren alldeles själv. Fast den var inte så hållbar - det hade den nog varit om L fixat.

      Radera