torsdag 15 september 2011

Räcker tiden inte till? Här kommer tips.

I går kväll insåg jag plötsligt att jag hade inte bara dubbelbokat, utan trippelbokat mig klockan 11.00 idag. Det kändes bra. Eller, alltså, det var ju rätt misslyckat av mig, men det som kändes bra var att jag inte blev stressad av den insikten. Inte ett endaste dugg. "Det ska väl gå att lösa" kom jag på mig själv med att tänka. Och det gjorde det så klart. Jag gick lite tidigt från det ena mötet, var lite sen till det andra, och bad lunch-dejten att beställa en pizza till mig så att jag kunde glida ner i stolen lagom till att pizzan var serverad.

På tal om tid: En gigantisk klocka har flyttat in i vårt sovrum. Jag räddade den från en container. Eftersom jag var rädd att den tickade lika högt som den är stor hade jag tänkt mig den bara som en inredningsdetalj. Jag ställde den på tio-över-två, vilket jag fann estetiskt tilltalande. När jag kom hem hade visarna flyttat sig till tre, vilket inte alls var lika snyggt. Jag flyttade tillbaka dem till tio-över-två, för att nästa dag finna dem på tre igen. Vid det laget började jag misstänka att anledningen till att den skulle kastas var att det spökade i den...

Så småningom kröp sanningen fram: Hemma hos oss börjar Speltiden klockan 15.00. Innan dess får barnen inte alls sitta framför datorn. Det var J som hade varit framme. Förstå vilken dröm: att ha ett rum där det alltid är speldags!

Spökar det?

1 kommentar:

  1. Hahaha! Kanske ska preparera en klocka så de känner sig hemma då de kommer. Fast mina klockor ska stå på fem i tre hela tiden... Moahahaha! Välkomna! :)

    SvaraRadera