måndag 26 september 2011

Aj, aj, aj!

I helgen var det dags för mitt sista återbesök hos naturläkaren Dr Brian. Det gick bra i 25 minuter. Alla tester visade fina resultat och han nickade förnöjtsamt åt att min kropp nu var i balans igen. Ända tills han kom till sista testet. Då stelnade han till och såg mig i ögonen:

"Drack du vin igår kväll?".

Nej, det gjorde jag inte. Men Pepsi Max. Förlåt , Dr Brian. (Och förlåt till Far, som anser att alla coladrycker borde bojkottas) Jag erkänner att jag slarvat med maten. Men jag trodde faktiskt inte att du skulle märka det.


Rena giftet, enligt Dr Brian

Jag var ganska skamsen när jag åkte därifrån. Tänk, att jag mått så bra de här veckorna och verkligen fått bevisat hur stor roll kosten spelar i mitt liv. Och så långsamt smyger ändå gamla vanor tillbaka. Tänk vad djupt det sitter, att hantera stress med hjälp av kolhydrater. Brian tycker att jag ska gå hans kurs i mental träning. "Men jag vet redan allt det där", säger jag, "Jag behöver inte din kurs". "Det är skillnad på att veta och att göra", svarar han då.

Jag får väl träna ännu mer på att faktiskt göra. Jag vill ju fortsätta att må så bra som jag har gjort de senaste veckorna. Här är några tips från Dr Brian:

Ät mer av följande "super foods" (gärna flera gånger i veckan)
  • vitlök
  • ingefära
  • gurkmeja
  • kelp (Sjötång. hmmm, vet inte om jag kan få mig själv till det)
  • cayennepeppar
Om du är kvinna och över trettio; fyll på med följande:
  • 0,5 tsk askorbinsyra/dag
  • D3 vitamin (om du bor i kalla, mörka Norden)
  • fiskolja
  • magnesium
  • multivitamin
Dessutom: använd inte solkräm eller margarin.

1 kommentar: