torsdag 30 maj 2013

Om deadlines

Åh -varför fungerar vi människor så att vi skjuter och skjuter på saker till allra sista sekunden? Imorgon ska alla treornas betyg vara satta. Hela dagen idag har det droppat in kompletteringar och fördjupningsarbeten. Jag kämpar på med att läsa och ge feedback. Nu är nästan alla klara; räknar med att få in de sista i natt någon gång. Sommarlovet närmar sig - finns där i slutet av tunneln. Och vet du - det billiga lägenhetshotellet utan frukost vi bokade för vår Islandsvistelse var tyvärr dubbelbokat. Synd. Eller inte. Nu får vi bo på ett fyrstjärnigt hotell med spa, gratis busskort och fantastisk frukostbuffé istället. Om karma existerar måste jag ha gjort något bra på sistone.

4 kommentarer:

  1. Grattis! Både till ljuset i tunneln och hotellbyte. Jag tror inte bara det är på sistone du gjort något bra, det gör du hela tiden! Kram
    U

    SvaraRadera
  2. Grattis, var min första tanke också!
    Här är det inte sommarlov än på fem veckor, så tunneln är fortfarande rätt mörk.
    Men angående det där mer att skjuta upp saker så tyckte jag i måndags att min vecka var väldigt fullbokad och undrade hur jag skulle hinna med allt, när jag kom på att jag hade glömt bort en stor inlämningsuppgift i franska som har deadline denna helgen.
    Dessutom blev jag tillfrågad att gå med Jared och Dianas klasser till en teater, jag och tio andra föräldrar. Jag tackade tveksamt ja, eftersom det betydde att 25% av min barnfria tid denna veckan försvann, men det regnade inte, dockteatern var helt okej och jag är redan klar med allting! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Kul för dig och A!

    SvaraRadera
  4. Ja varför ligger jag här och slöar när jag har tusen grejer att göra?!??

    SvaraRadera