onsdag 31 augusti 2011

Gräv inte ner de där talenterna!

Titta  vad jag hittade idag. Det är svårt att beskriva vad den här boken betyder för mig. Det är en gammal skissbok, från min tid i USA. Jag har tillbringat så många timmar böjd över den. Idéer till nya projekt, skisser och mer genomarbetade bilder huller om buller. Jag skulle ju ägna livet åt att utveckla min kreativitet... Vad hände? När jag tittar på bilderna så inser jag att jag absolut inte skulle kunna rita så där idag. Så är det ju med talanger. Om de inte används så försvinner de. Det slutade med att jag ägnade eftermiddagen åt att tillverka en födelsedagspresent till någon som snart fyller år. Det var så roligt att få rota runt i pysselrummet. Nu utmanar jag dig att plocka fram någon gammal talang! Tänk till lite. Finns det något som du älskade att göra när du var yngre (något som du faktiskt var riktigt bra på en gång i tiden men nu aldrig gör)? Berätta gärna!

2 kommentarer:

  1. Jag var riktigt bra pa att ata nar jag var liten... En talang som jag nu har aterupptagit har i Skottland! :)

    SvaraRadera
  2. Jag var bra på att spela fiol när jag var 13 ungefär, vid 16 som bäst. Om tre veckor ska jag spela fiolsolo i kyrkan. Undrar just hur det kom sig att jag accepterade den "inbjudan"... Bäst att jag blir duktig igen, helt enkelt!

    SvaraRadera